Agnieszka Pfeiffer
Zajęcia w sali nr 50 w środę na 8 lekcji (14:45-15:30) albo przed lekcjami we wtorek o 7:05-7:50
CHROŃMY RZEKI
Podtytuł: Rzeka Ebro – chrońmy rzeki, fauna i flora rzeczna
Cele:
- Uświadomienie uczniom, że należy dbać o wodę.
- Wskazanie, jak dbać wodę.
- Pokazanie, jak zwierzęta i rośliny przystosowały się do życia w wodzie.
- Przekazanie informacji o rzece Ebro.
Co będziemy robić:
- Poruszać zagadnienia związane z ochroną rzek.
- Budować własnoręcznie filtr do wody.
- Rozmawiać o przystosowaniach zwierząt i roślin do życia w wodzie.
- Wykonywać eksperymenty związane z wodą (odpowiadać na ciekawe pytania, np. jak detergenty, kwaśne środowisko, sól wpływają na rozwój roślin?).
- Odbędą się wyjścia terenowe ? będziemy badać czystość wód powierzchniowych.
Odbędą się wyjścia do muzeum wody Hydropolis, do ZOO.
Co będzie efektem naszej pracy:
- Plakaty przedstawiające sposób dostosowania zwierząt się do życia w wodzie.
- Plakaty obrazujące okazy, które można złowić w rzece Ebro – największe okazy suma.
- Plakaty ukazujące sposób dbania o wodę.
- Plakaty przedstawiające naszą pracę i wyniki doświadczeń.
- Filtr do wody -własnoręcznie wykonany!