Oferta podstawowa
W roku szkolnym 2021/ 2022 planowane są:
– cztery klasy pierwsze, w tym trzy klasy z innowacjami pedagogicznymi:
- klasa z innowacją matematyczno- przyrodniczą skierowaną do uczniów
o wszechstronnych zainteresowaniach, wykazujących predyspozycje w kierunku nauk ścisłych, pragnących odkrywać sekrety matematyki i przyrody. Kierunek ten jest dla osób, które fascynują się rozwiązywaniem problemów matematycznych, przyrodniczych; poszukują powiązań między różnymi zjawiskami i cechują się myśleniem abstrakcyjnym oraz zamiłowaniem do eksperymentów;
- klasa z innowacja matematyczną ?Zabawy matematyczno-logiczne?, której celem jest rozbudzenie w uczniach twórczego myślenia oraz zachęcanie do poznawania świata.
Kreatywna matematyka pozwoli dzieciom na samodzielne szukanie nowatorskich rozwiązań, a wyjaśnianie logicznych zagadek pobudzi ciekawość. Różne metody pracy pozwolą uczniom poznać zasady współpracy oraz kształtować pewność siebie i odwagę do przedstawiania innym swoich osiągnięć. Dzieci poznają różnorodne sposoby prezentacji swoich koncepcji oraz autoprezentacji. Myślenie matematyczne pozwoli dostrzec relacje między elementami życia codziennego, a rolą tych elementów
we współczesnym świecie;
- klasa z innowacją regionalna, której celem jest zachęcenie dzieci do poznawania historii i tradycji swojego regionu. Przy okazji omawiania baśni, podań
i legend będziemy zachęcać dzieci do sięgania po różnego rodzaju teksty literackie. Dzięki programowi dzieci poznają baśnie i legendy związane z Wrocławiem i Dolnym Śląskiem i będą miały okazję zapoznać się z lokalnymi tradycjami. W ciągu roku szkolnego będą aktywnie brały udział w wycieczkach, które mają na celu poszerzenie wiedzy regionalnej i rozbudzanie ciekawości świata. Wzbudzenie w młodym człowieku chęci poznawania świata poprzez żywe obcowanie z kulturą uczy samodzielności. Dzięki pokazywaniu, jak ciekawy jest świat znajdujący się wokół nas, dziecko stanie się kreatywne, spontaniczne, odważne i otwarte na zdobywanie nowych doświadczeń. Pozwoli mu to na łatwe i aktywne przyswajanie wiedzy, co z kolei zapewni osiąganie bardzo dobrych rezultatów w późniejszej nauce i ułatwi budowanie ścieżki kariery w dorosłym życiu, a także sprawi, że stanie się spełnionym
i szczęśliwym człowiekiem.
– trzy klasy drugie;
– trzy klasy trzecie;
– trzy klasy czwarte;
– dwie klasy piąte;
– jedną klasę szóstą;
– trzy klasy siódme
– trzy klasy ósme.
Opis szkoły
Szkoła Podstawowa nr 77 im. Tadeusza Różewicza jest szkołą położoną w południowym rejonie Wrocławia, przy ul. św. Jerzego 4, u zbiegu ulic Kamiennej i Hubskiej, blisko Dworca Głównego PKP i PKS.
Dojazd komunikacją miejską: autobusy: 124, 125, 134, 110, (w pobliżu 133, 136, 145, K); tramwaje: 31, 32, 16, 8.
Obiekty rekreacyjno- sportowe w okolicy szkoły: Aquapark, lodowisko, korty tenisowe, ściana wspinaczkowa, park trampolin.
Godziny pracy szkoły: godziny lekcyjne: 8.00 ? 15.30; świetlica: 6.30 -17.00; sekretariat szkoły: 7.30- 15.30; zajęcia pozalekcyjne dla uczniów: 13.50- 18.00; baza szkoły do dyspozycji klienta: 17.00- 21.00.
Baza szkoły
Szkoła Podstawowa nr 77 im. Tadeusza Różewicza od kilku lat jest modernizowana i z każdym rokiem pięknieje, a przy tym coraz bardziej odpowiada współczesnym standardom w zakresie wyposażenia oraz bazy dydaktycznej.
Placówka posiada 3 sale gimnastyczne (do gimnastyki, zespołowych gier sportowych oraz gimnastyki korekcyjnej), salę do tenisa stołowego, wielofunkcyjne boisko z nawierzchnią tartanową, bieżnią wokół boiska, jedną skocznię w dal, 2 boiska betonowe do piłki koszykowej, 2 pracownie komputerowe z dostępem do Internetu, 3 sale wyposażone w monitor interaktywny, 1 salę wyposażoną w tablicę interaktywną oraz gabinet do zajęć specjalistycznych (terapia metodą biofeedback).
Szkoła dysponuje również tzw. magicznym dywanem, który w 2016 roku zdobył tytuł zabawki roku. To interaktywna pomoc dydaktyczna przeznaczona do zabaw ruchowych oraz różnego rodzaju gier edukacyjnych i ćwiczeń dla dzieci Zapewnia zabawę połączoną z nauką, wpływa na pozytywny rozwój dużej motoryki, koordynacji wzrokowej, ruchowej, spostrzegawczość oraz szybkość reakcji.
Każda sala lekcyjna wyposażona jest w komputer z dostępem do sieci. Gabinety są w pełni zmodernizowane i wyposażone w sprzęt multimedialny.
Uczniowie mogą na miejscu skorzystać z zasobów biblioteki szkolnej połączonej z ICIM (Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej). Podkreślić należy, że stwarza ono możliwość korzystania z zasobów tradycyjnych (bogata oferta woluminów), jak
i nowoczesnych (Internet).
Każdy uczeń ma zapewnioną szafkę na wierzchnie ubranie.
Dużym atutem szkoły jest stołówka z własną kuchnią, w której sporządzane są smaczne
i spełniające wszelkie wymogi posiłki.
W holu znajduje się również nowo postawiony sklepik oferujący zdrowe przekąski i napoje.
Baza dydaktyczna placówki pozwala w pełni realizować zadania współczesnej szkoły. Uczniowie mogą się w niej czuć bezpiecznie, ponieważ monitorowane jest każde wejście
i wyjście ze szkoły. Wejście do szkoły możliwe jest poprzez zasygnalizowanie domofonem. Przy wejściu podczas lekcji dyżury pełnią pracownicy obsługi, a dodatkowo bezpieczeństwo całej społeczności szkolnej wspomagane jest poprzez całodobowy monitoring zewnętrzny
i wewnętrzny.
Dużą zaletą szkoły jest bardzo duży hol- miejsce, w którym uczniowie spotykają się na przerwach i mogą słuchać ulubionej muzyki.
W szkole funkcjonuje przed i po lekcjach przestronna i dobrze wyposażona świetlica, w której uczniowie spędzają mile czas pod fachową opieką pedagogiczną.
Do zadań świetlicy należą:
- organizowanie opieki, pomocy w nauce, tworzenie warunków do nauki własnej, przyzwyczajanie do samodzielnej pracy,
- organizowanie gier i zabaw ruchowych, mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny,
- odkrywanie i rozwijanie zainteresowań, np. z chemii, biologii i fizyki,
- stworzenie warunków do uczestnictwa w kulturze, organizowanie kulturalnych rozrywek, kształtowanie nawyków kulturalnego życia codziennego,
- upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny
i czystości oraz dbałości o zachowanie zdrowia, - rozwijanie samodzielności i samorządności,
- współdziałanie z nauczycielami, rodzicami oraz instytucjami społecznymi.
Na terenie szkoły znajduje się plac zabaw, gdzie dzieci mogą aktywnie spędzać czas.
Społeczność szkolna
W szkole zatrudniona jest kadra posiadająca wysokie kwalifikacje i ciągle rozwijająca się, nierzadko mająca uprawnienia do nauczania więcej niż jednego przedmiotu oraz specjaliści
z zakresu psychologii, pedagogiki, biofeedbacku i zawodoznawstwa.
Wysoko wykwalifikowana kadra oraz doskonale zaopatrzone w różnorodny sprzęt sportowy zaplecze umożliwia prowadzenie atrakcyjnych zajęć oraz osiąganie przez uczniów wysokich wyników w zawodach sportowych.
W naszej szkole tworzone są warunki do wszechstronnego rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego uczniów, pozwalające na rozwijanie wiedzy, umiejętności, ale również kształcenie postawy tolerancji, humanizmu, patriotyzmu, odpowiedzialności i poszanowania dla dziedzictwa kulturowego. W realizację tych zadań zaangażowani są wszyscy nauczyciele oraz rodzice, którzy chętnie podejmują współpracę
ze szkołą, doceniając jej wkład w rozwój dzieci. Rodzice aktywnie współpracują przy organizacji wycieczek oraz imprez szkolnych.
Szczycimy się, że jesteśmy placówką, w której panuje prawdziwie rodzinna atmosfera, pełna zrozumienia, życzliwości i ciepła.
Planowane zajęcia pozalekcyjne w roku szkolnym 2021/ 2022
( koła zainteresowań)
Dla oddziałów I- III
- Kreatywne zajęcia w ramach Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej Od inspiracji do kreacji
– Chór szkolny Note felici
– Bawimy się w teatr
– Dzieci filozofują
– Aktywnie, świadomie, twórczo
– Z hiszpańskim w drogę
– Projekt?co to jest?
– Ciekawy człowiek- doświadczenia dla klas I- III
– English is fun
– Język hiszpański na wesoło
– Ciekawi świata- zajęcia przyrodnicze
– Zajęcia przyrodnicze Świetlik
– Zespół instrumentalny
– Eksperymenty rodzą talenty
– Matematyczne łamigłówki
– Ciekawy chemik odkrywa świat
– Klub młodego podróżnika
– Godzina głośnego czytania
– Czytanie na dywanie
– Zajęcia grafomotoryczne
– Minigry (piłka nożna, piłka siatkowa, piłka koszykowa)
– Mamo, Tato, poćwicz ze mną- wspólne zajęcia sportowe dla dzieci i ich rodziców
– Jazda na łyżwach (zajęcia na lodowisku)
– Gimnastyka korekcyjna
– Ćwiczenia przy muzyce- taniec i gimnastyka
– Rytmika
– Szachy
– Gry planszowe
– Terapia logopedyczna
– Zajęcia w ramach projektu Destination Imagination.
Dla oddziałów IV- VIII
- Kreatywne zajecia w ramach Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej Od inspiracji do kreacji:
– Chór szkolny Note felici
– Bawimy się w teatr
– Przyroda w plastyce
– Historia w grach
– Klub Młodego Odkrywcy
– Z hiszpańskim w drogę
– Koło geograficzne
– Historia na przekór i na przełaj
– Ciekawy człowiek- doświadczenia dla klas IV- VIII
– English is fun
– Zajęcia przyrodnicze Świetlik
– Zespół instrumentalny
– Wrocławianie to my!- koło edukacji regionalnej
– Koło filmowe
– Eksperymenty rodzą talenty
– W świecie kultury (zajęcia rozwijające zainteresowania humanistyczne; podejmowanie działań artystycznych; udział w różnych wydarzeniach kulturalnych)
- Kreatywni ekolodzy
- Klub młodego podróżnika
- Koło polonistyczne Europa baśniami utkana
- Koło czytelnicze
- Warsztaty Semper Avanti z języka angielskiego prowadzone przez obcokrajowców
- Koło matematyczne Skaczące liczby
- Gry zespołowe (piłka nożna, piłka siatkowa, piłka koszykowa,
piłka ręczna)
- Gry rekreacyjne (badminton, tenis stołowy, bule)
- Jazda na łyżwach (zajęcia na lodowisku)
- Zajęcia taneczne, fitness
- Zajęcia na siłowni
- Gry planszowe
- Terapia logopedyczna
- Tradycje i kultura Hiszpanii ( warsztaty flamenco)
- Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie
- Koło języka angielskiego
- Koło języka niemieckiego
- Koło języka hiszpańskiego
- Koła sportowe, m.in. zespołowe gry sportowe, lekkoatletyka
- Zajęcia z bezpieczeństwa w ruchu drogowym
- Zajęcia z pierwszej pomocy przedmedycznej
- Zajęcia z wychowania komunikacyjnego umożliwiające uzyskanie karty rowerowej
– Zajęcia w ramach projektu Destination Imagination.
Certyfikaty potwierdzające realizację działań
- Szkoła Wspierająca Uzdolnienia- realizujemy indywidualne programy nauczania
w zależności od uzdolnień dzieci, organizujemy badania przesiewowe wśród uczniów klas pierwszych diagnozujące uzdolnienia oraz rozpoznające deficyty rozwojowe w celu zorganizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej (badanie APISEM), prowadzimy zajęcia ogólnorozwojowe przez fachowców z PPP; realizujemy projekty przedmiotowe i interdyscyplinarne (np. Czytam, więc jestem, Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, Szkolna Liga Naukowa, Liga Klas, Interdyscyplinarny Projekt Matematyczno- Geograficzny, Wielokulturowość- Wspieranie Uzdolnień Obcokrajowców). Prowadzimy ścisłą współpracę z Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego (wspieranie uzdolnień, wielokulturowość, Klub Młodego Odkrywcy, Gry Miejskie, interdyscyplinarność nauk ścisłych, w szczególności matematyczno- przyrodniczych, współpraca z uczelniami wyższymi). Nasi nauczyciele pełnią rolę mentorów w zakresie nauk przyrodniczych.
- Szkoła Dbająca o Bezpieczeństwo– realizujemy programy profilaktyczne; prowadzimy zajęcia psychoedukacyjne dotyczące odpowiedzialności prawnej nieletnich, cyberprzemocy, eksperymentowania ze środkami psychoaktywnymi (współpracujemy z psychologami z Niepublicznej Poradni Terapeutycznej); prowadzimy szkolenia podnoszące kompetencje wychowawcze nauczycieli; diagnozujemy potrzeby uczniów, również w obszarze bezpieczeństwa; wdrażamy zadania zawarte w programie dotyczącym bezpieczeństwa.
- Jesteśmy w sieci Szkół Promujących Zdrowie – wdrażamy zadania zawarte w programie prozdrowotnym; organizujemy Tydzień Zdrowia, podnoszący świadomość w obszarze zdrowia; realizujemy programy profilaktyczne, prozdrowotne; uczestniczymy w kampaniach i konkursach organizowanych przez Wydział Zdrowia i Powiatową Stację Sanitarno- Epidemiologiczną; współpracujemy z instytucjami oświatowymi na różnych poziomach edukacyjnych; realizujemy wspólne działania i projekty w ramach programu: Od inspiracji do kreacji ( Jasełka, Wieczór w muzeum, Światowy Dzień Pluszowego Misia, Parada Trzech Króli).
- Zaczytana Szkoła- w każdym roku szkolnym podejmujemy działania i przedsięwzięcia mające na celu promowanie czytelnictwa i przekonywanie uczniów, że “czytanie to najlepsza zabawa, jaka ludzkość sobie wymyśliła”. Certyfikat jest uwieńczeniem naszego udziału w XXIV edycji Ogólnopolskiego Konkursu “Zaczytana Szkoła”, którego organizatorem było Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.
Innowacje pedagogiczne
- Szkoła w Mieście- uczniowie mają możliwość realizowania treści podstawy programowej w niekonwencjonalny sposób z wykorzystaniem przestrzeni miejskiej.
- W obecnych klasach pierwszych realizujemy następujące innowacje pedagogiczne:
– matematyczno- przyrodniczą,
– językową,
– innowację pod hasłem ?Aktywnie, Świadomie, Twórczo?.
- W obecnej klasie 2a- w ramach innowacji- realizujemy zajęcia ogólnorozwojowe
z elementami tańca towarzyskiego.
- W klasie Va realizujemy innowację pedagogiczną matematyczno- przyrodniczą. Na dodatkowych godzinach matematyki i przyrody uczniowie mają okazję poszerzać wiedzę zdobywaną na lekcjach poprzez odpowiednio dobraną problematykę zajęć, często rozszerzającą treści podstawy programowej, a także mogą rozwijać pasje, zainteresowania i uzdolnienia matematyczno- przyrodnicze.
Prowadzimy nabór do klas pierwszych z innowacjami pedagogicznymi:
– matematyczno- przyrodniczą,
– matematyczną ?Zabawy matematyczno-logiczne?,
– regionalną
Tradycje i obyczaje szkolne
Tydzień integracyjny, pasowanie na ucznia, Najlepszy Absolwent, Talent SP 77, Misterium Bożego Narodzenia, walentynki, mikołajki, Dzień Wiosny, Dzień Sportu, Dzień Samorządności, Święto Dyni, Parada Trzech Króli, andrzejki, Śniadanie Hiszpańskie, bal absolwenta, tematyczne dyskoteki szkolne, Dzień Otwarty, Liga Klas.
Planowane programy
W roku szkolnym 2021/ 2022 będą realizowane:
I Programy profilaktyczne:
- Program promocji zdrowia
- Program bezpiecznej szkoły
II Programy i projekty:
- Program Wychowawczy
- Program Wspierania Uzdolnień i Rozwijania Zainteresowań Uczniów
- Program Promocji Zdrowia
- Program Od inspiracji do kreacji
- Szkolny Program Orientacji Zawodowej
- ABC dobrego wychowania
- Akademia Pierwszej Pomocy
- Szkolna Liga Naukowa
- Tydzień Integracyjny dla uczniów kl. I
- Liga klas
- Techniki sprawnego uczenia się
- Sportowa Liga Klas
- Wrocławskie dzieci segregują śmieci
- Program Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej
- Drugie życie elektrośmieci
- Projekty edukacyjne
- Wolontariat Szkolny
- Bezpieczna i przyjazna szkoła
- Projekt ProZdro we współpracy z Fundacją MEDICOVER
- Edukacja w Miejscach Pamięci
- Szkoła w Mieście
- Ogólnoszkolny projekt czytelniczy Czytam, więc jestem
- Projekt Destination Imagination.
Realizacja indywidualnych programów nauczania
Indywidualne programy nauczania z różnych przedmiotów polegające na indywidualnej, dodatkowej pracy nauczyciela z uczniem, przeznaczone dla uczniów szczególnie uzdolnionych.
Osiągnięcia szkoły
- Certyfikaty uzyskane przez szkołę: Szkoła Wspierająca Uzdolnienia, Szkoła Dbająca o Bezpieczeństwo, Wrocławska Koncepcja Edukacyjna ,,Od inspiracji do kreacji”, Szkoła Promująca Zdrowie, Destination Imagination, Zaczytana Szkoła.
Osiągnięcia sportowe
- Znaczące miejsca w następujących zawodach sportowych: Turniej Bezpieczeństwa
w Ruchu Drogowym, Łyżwiarstwo Szybkie SHORT-TRACK, Sztafetowe Biegi Przełajowe, Unihokej, Mistrzostwa Wrocławia w piłce koszykowej, nożnej, ręcznej
i siatkowej, Mistrzostwa Wrocławia w tenisie stołowym.
OSIĄGNIĘCIA W LATACH 2015/ 2016, 2016/2017, 2017/2018, 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021
|
- I miejsce w Finale Dolnośląskim Gimnazjady w Łyżwiarstwie Szybkim (short- track)
- III miejsce w Finale Strefy Centrum Gimnazjady Młodzieży w Piłce Nożnej Chłopców
- II miejsce dla Samorządu Uczniowskiego za całokształt działalności
w r.szk.2015/2016 w Konkursie na Najlepszy Samorząd Uczniowski Wrocławskich Szkół Gimnazjalnych zorganizowanym przez Prezydenta Wrocławia - I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Literatury Fantasy Źródła Marzeń-Sources
of Dreams (2018), II miejsce (2017) - Nagroda główna- drukarka 3D- w konkursie My Future in Technology
- I miejsce w Międzygimnazjalnym Turnieju Gry w Bule
- Laureat III Dolnośląskiej Olimpiady Biologicznej
- III miejsce w Międzygimnazjalnym Konkursie Ekologiczny Wrocław
- Wyróżnienie w Międzygimnazjalnym Konkursie Plastyczno – Językowym The Place in Wrocław I want to show you
- Wygranie castingu do przedstawienia realizowanego w Teatrze Polskim
we Wrocławiu - 2 laureatów Małego Finału Międzygimnazjalnego Konkursu Polonistycznego
I ty możesz zostać mistrzem literatury nie tylko polskiej
- II miejsce w projekcie Obywatelski Wrocław
- 3 finalistów Konkursu Matematycznego Koma
- I i II miejsce w konkursie SMOG STOP organizowanym przez Dolnośląski Alarm Smogowy, Stowarzyszenie EKO-UNIA i Urząd Miejski Wrocławia
- Stypendium Prezydenta Wrocławia dla dwojga uczniów za wyniki w nauce i wysokie osiągnięcia w konkursach
- III miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Ekologiczny Wrocław
- IV miejsce w Mistrzostwach Wrocławia w Sky Bowlingu
- II miejsce w II etapie eliminacji Turnieju Coca- Cola Cup Piłki Nożnej Chłopców
- I miejsce w Turnieju Taekwondo w Halle (Niemcy)
- 2 finalistów Konkursu na wynalazek VI edycji Akademii Wynalazców im. R. Boscha
- IV miejsce i wyróżnienie w Międzygimnazjalnym Konkursie Wiedzy nt. HIV/AIDS Ćwicz siłę umysłuzorganizowanym w ramach Wrocławskiego Programu Szkół
i Przedszkoli Promujących Zdrowie - IV miejsce i wyróżnienie w Międzygimnazjalnym Konkursie Plastycznym Młodzi i tolerancja zorganizowanym w ramach Wrocławskiego Programu Szkół i Przedszkoli Promujących Zdrowie
- I i III miejsce w Międzygimnazjalnym Konkursie Wiedzy Masz prawa i obowiązki zorganizowanym w ramach Wrocławskiego Programu Szkół i Przedszkoli Promujących Zdrowie
- Wyróżnienie w Międzygimnazjalnym Konkursie Wiedzy Postaw na Zdrowie zorganizowanym w ramach Wrocławskiego Programu Szkół i Przedszkoli Promujących Zdrowie
- II miejsce Strefy Centrum w piłce nożnej chłopców
- II miejsce Strefy Centrum w piłce siatkowej chłopców
- VII miejsce Strefy wrocławskiej w unihokeju dziewcząt i chłopców
- Liga Gimnazjum w Lekkiej Atletyce:
I miejsce w biegu na 100m przez płotki,
VI miejsce w rzucie dyskiem,
VI miejsce w biegu na 600m
- II miejsce (2016/ 2017) i III miejsce (2015/ 2016) w Konkursie językowo ? plastycznym Bilderidiome – idiomy obrazkowe
- Wyróżnienie w Międzygimnazjalnym Konkursie Recytatorskim Poezji
W. Szymborskiej. - Wyróżnienie w VII Dolnośląskim Konkursie Pieśni Artystycznej dla solistów – amatorów ( 2018/2019)
- Mistrzostwo Wrocławia i II miejsce w województwie w jeździe drużynowej (2018/2019)
- I miejsce w Zimowym Turnieju Piłkarskim o Puchar Wrocławia (2018/2019)
- II miejsce w eliminacjach do Turnieju Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku. (2018/2019)
- I miejsce drużynowo w Międzyszkolnej grze miejskiej Wokół 17 południka? zorganizowanej przez WCRS (2019/2020))
- III miejsce drużynowo w Międzyszkolnym konkursie geograficzno-matematycznym Kosmiczny Hackathon zorganizowanym przez WCRS (2019/2020)
- III miejsce w rywalizacji drużynowej w konkursie konstruktorskim w lotnictwie Introduce a Girl to Engineering (2019/2020)
- Wyróżnienie w Ogólnopolskim Konkursie Geograficzno-Biologicznym Misja Polarna 2020 (2019/2020)
- III miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Geograficznym dla klas 7-8 Zacznij poniedziałek z ATiU (2019/2020)
- I miejsce w VIII Dolnośląskim Konkursie Pieśni Artystycznej dla solistów – amatorów (2019/2020)
- II miejsce w VII Mikołajkowym Turnieju Gry w Bule (2019/2020)
- II miejsce w VI Turnieju Wiedzy o Komunikacji Miejskiej (2019/2020)
- II miejsce w finale wrocławskim, V miejsce w finale dolnośląskim w Dolnośląskich Igrzyskach Młodzieży Szkolnej Błękitna Sztafeta (2019/2020)
- wyróżnienie w międzywojewódzkim konkursie plastycznym pt. Władysław Krzywousty i jego czasy (2019/2020)
- wysokie lokaty w zawodach łyżwiarskich Złoty Krążek (2019/2020)
- I miejsce w Grze miejskiej Na tropie zaginionego klucza do miasta (2019/2020)
- uzyskanie stypendium artystycznego przez uczennicę klasy VIII (2019/2020)
- wysokie lokaty w Ogólnopolskim Konkursie Nauk Przyrodniczych Świetlik (2020/2021)
- wysoka lokata w konkursie GPS po zawodach (2020/2021)
- wysoka lokata w konkursie Wrocławski Hackathon ?Czysta woda?(2020/2021)
- I miejsce oraz 2 wyróżnienia w Ogólnopolskim Konkursie Misja Polarna 2021
zorganizowanym przez Instytut Geofizyki PAN (2020/2021)
Partnerzy
W zakresie wspierania uzdolnień i rozwijania zainteresowań oraz diagnozowania osiągnięć uczniów współpracujemy z: Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego, Instytutem Niskich Temperatur i Badań Strukturalnych PAN, Humanitarium przy EIT+, Uniwersytetem Wrocławskim, Politechniką Wrocławską, Uniwersytetem Przyrodniczym, Fundacją Ekorozwoju, Dolnośląskim Zespołem Parków Krajobrazowych, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Dolnośląskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej we Wrocławiu, Wrocławskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Miejskimi Domami Kultury, Okręgową Komisją Egzaminacyjną, Wydawnictwem Pedagogicznym OPERON, Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty, Wrocławskim Klubem Anima, Centrum Kultury Agora. W zakresie diagnozowania potrzeb edukacyjnych uczniów: Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. W zakresie prowadzenia działań profilaktycznych: Poradnią Profilaktyki
i Terapii Uzależnień, Policją, Strażą Miejską, Sądem Rodzinnym, MOPS-em, Ośrodkami Socjoterapii i Profilaktyki Środowiskowej. W zakresie organizowania imprez szkolnych
i pozaszkolnych, pozyskiwania środków finansowych: stowarzyszeniami i fundacjami, Radą Osiedla Huby, Stowarzyszeniem Kupców Gaj.
Współpraca z instytucjami
Współpracujemy z instytucjami wrocławskimi, placówkami oświatowymi ( udział
w warsztatach i konkursach międzyszkolnych); Wrocławskim Centrum rozwoju Społecznego, wrocławskimi uczelniami wyższymi ( udział w wykładach, seminariach, warsztatach, spotkaniach dotyczących różnych dziedzin nauki), klubami sportowymi ( WKS Śląsk,
KS Ślęza), z Wydziałem Edukacji i Wydziałem Zdrowia UM ( realizowanie projektów, programów i udział w konkursach), ze stowarzyszeniami, fundacjami i poradniami celem wspomagania rozwoju psychofizycznego ucznia ( Semper Avanti- doskonalenie umiejętności z języka angielskiego podczas warsztatów prowadzonych przez obcokrajowców, Specjalistyczna Poradnia Terapeutyczna w Zespole Placówek Oświatowych nr 3
we Wrocławiu), z Fundacją Dziewczynka z zapałkami (uwrażliwianie młodzieży na potrzeby innych w ramach wolontariatu); WORD -em ( współorganizacja konkursów i szkoleń z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym), Radą Osiedla Huby, MOPS – em; instytucjami kulturalnymi: Teatrem Polskim, Teatrem Muzycznym Capitol, Operą Wrocławską, Narodowym Forum Muzyki, Muzeum Narodowym, Muzeum Etnograficznym, Muzeum Poczty i Telekomunikacji, Muzeum Archeologicznym, Muzeum Architektury, Muzeum Sztuki Cmentarnej ( Stary Cmentarz Żydowski), Muzeum Sztuki Współczesnej, Centrum Historii Zajezdnia, Muzeum Pana Tadeusza, Muzeum Teatru im. Henryka Tomaszewskiego, Hydropolis, Humanitarium, Panoramą Racławicką, Kinem Nowe Horyzonty, Kinem Cinema City, OH Kino, Ogrodem Zoologicznym, Ogrodem Botanicznym, Ogrodem Japońskim, Parkiem Trampolin, lodowiskiem.
Pomoc socjalna
W Szkole Podstawowej nr 77 im. Tadeusza Różewicza uczniowie z rodzin o trudnej sytuacji materialnej są objęci opieką socjalną. Najbardziej potrzebujący uczniowie korzystają z obiadów finansowanych przez: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Stowarzyszenie Wrocławskiego Narodowego Czynu Pomocy Szkole oraz różnych sponsorów.
Imprezy cykliczne
Tydzień integracyjny klas pierwszych, Dolnośląski Festiwal Nauki (w tym wykłady i zajęcia
w naszej szkole), Szkolna Liga Naukowa (cykl całoroczny), projekt czytelniczy (całoroczny) Czytam, więc jestem, Szkolna Liga Lekkoatletyczna, Klasowy Dzień Chłopca, Klasowy Dzień Kobiet , Góra grosza, Dbasz ? masz czyste środowisko, uroczyste pasowanie na ucznia Szkoły Podstawowej nr 77 im. Tadeusza Różewicza, Dzień Edukacji Narodowej, Święto Patrona, Turniej Tenisa Stołowego o Puchar Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 77 im. T. Różewicza, wybory Marszałka Parlamentu Uczniowskiego i Rzecznika Praw Ucznia, Konkurs recytatorski poezji w języku angielskim, j. niemieckim i j. polskim, konkursy dotyczące praw człowieka, Olimpiada Wiedzy o AIDS, uroczyste rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego, Święto Odzyskania Niepodległości, Światowy Dzień Pluszowego Misia, andrzejki, Obóz Naukowy
w Myśliborzu, mikołajki, Misterium Bożego Narodzenia, Klasowe Wigilie, Szkolny Konkurs Kolęd, Wrocławskie Kolędowanie w Rynku, Mikołajkowy Turniej Scrable Chemiczne, Miesiąc Języka Polskiego (Szkolny Konkurs Pięknego Czytania, Szkolny Konkurs Wiedzy
o Języku Polskim, Turniej Frazeologiczny, Szkolny Konkurs Mitologiczny, Mistrz Ortografii SP 77), Tydzień Życzliwości w Świetlicy, festyn osiedlowy, Drzwi Otwarte, konkursy na stroik, kartki i witraż , zabawy karnawałowe, poczta walentynkowa, diagnozy wiadomości
i umiejętności, Dzień Matki i Ojca (imprezy klasowe), Złota Dziesiątka Najlepszych- galeria, Dzień Sportu i Bezpieczeństwa SP nr 77, bal absolwenta, Najlepszy Absolwent, Talent SP 77.
Inne informacje
Metody oceniania w Szkole Podstawowej nr 77 im. Tadeusza Różewicza:
system punktowy zachowania; system cyfrowy (stopnie z przedmiotów). Od roku szkolnego 2017/18 włączyliśmy w nasze Wewnątrzszkolne Ocenianie wybrane elementy oceniania kształtującego (?OK?), tak by wspomóc naszych uczniów w procesie uczenia się i lepiej przygotować do uczenia się przez całe życie. Ocena kształtująca służy do tego, aby nasi uczniowie uświadomili sobie, co zrobili dobrze, co źle i jak mogą poprawić swoją pracę. Nauczyciel na wszystkich lekcjach:
- ustala wraz z uczniami kryteria oceniania, czyli to, co będzie brał pod uwagę
przy ocenie pracy ucznia ? NaCoBeZu.
Na wybranych lekcjach i przy ocenianiu wybranych prac/działań ucznia:
- stosuje informację zwrotną, formułuje pytania kluczowe,
- potrafi zadawać pytania angażujące ucznia w lekcję,
- wprowadza samoocenę i ocenę koleżeńską.
Szczegółowe informacje dotyczące oceniania zawarte są w Statucie Szkoły Podstawowej
w rozdziale Zasady wewnątrzszkolnego oceniania uczniów. Szkoła prowadzi tzw. e-dziennik, czyli system kontroli frekwencji i postępów w nauce. Rodzice mają zapewniony bieżący i wygodny dostęp do konta dziecka przez całą dobę, w tym do dokładnych informacji na temat frekwencji i postępów w nauce dziecka, a także możliwość stałego kontaktu z nauczycielami, co sprzyja skutecznemu przeciwdziałaniu problemom wychowawczym.