LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI
Opis programu
Laboratoria Przyszłości to program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowa kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. Wsparcie finansowe uzyskane w ramach programu zostało przeznaczone na zakup wyposażenia stanowisk do pracy narzędziowej, sprzętu, narzędzi, elektronarzędzi, materiałów oraz innych przedmiotów i pomocy służących rozwijaniu podstawowych i przekrojowych umiejętności dzieci i młodzieży.
Wykaz zakupionego sprzętu
Drukarka 3D wraz z akcesoriami
Lutownica / stacja lutownicza z gorącym powietrzem
Aparat fotograficzny z akcesoriami
Gimbal
Statyw z akcesoriami
Mikrofon kierunkowy z akcesoriami
Mikroport z akcesoriami
Oświetlenie do realizacji nagrań
Gogle Wirtualnej Rzeczywistości (VR) wraz z akcesoriami i oprogramowaniem wspierającymi ich funkcjonowanie
Mikroskopy wraz z akcesoriami
Stolik meblowy
Stacje pogodowe z akcesoriami
Waga jubilerska/laboratoryjna
Lupy
Zestawy konstrukcyjne z różnych dziedzin
z akcesoriami
Klocki do samodzielnej konstrukcji
z akcesoriami
Tablice ścieralne
Informacja o możliwościach wykorzystania powyższego sprzętu
na zajęciach dydaktycznych
Wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej na wielu przedmiotach pozwala na pobudzenie wyobraźni uczniów, pozostawiając im wspomnienia i doświadczenia, które pomagają wizualizować i rozumieć nawet najbardziej złożone tematy edukacyjne. Trójwymiarowe obiekty
i złożone struktury na wyciągnięcie ręki umożliwiają przeniesienie lekcji w zupełnie inny wymiar.
Dzięki urządzeniom audio-wideo stosowanym na lekcjach informatyki uczniowie mogą wykonać przykładowe fotografie i filmy, a następnie ocenić ich jakość i przydatność oraz poddać je dalszej obróbce cyfrowej. Powyższy sprzęt pozwala na cyfrowe dokumentowanie imprez szkolnych
i klasowych oraz tworzenie rozmaitych materiałów promocyjnych szkoły.
Użycie zestawów elektronicznych zdecydowanie uatrakcyjnia zajęcia fizyki związane z prądem elektronicznym.
Mikroskopy pozwalają na praktyczną pracę z uczniami na zajęciach biologii i przyrody. Uczniowie mogą samodzielnie wykonać preparaty mokre i obejrzeć je pod mikroskopem. Uczą się przy tym pracy ze sprzętem optycznym.
Dzięki stacjom pogodowym może powstać centrum meteo do celów dydaktycznych- nieodzowne w nauce przyrody, geografii oraz doskonale wspierające zagadnienia związane z odnawialnymi źródłami energii.
Wykorzystywanie klocków lego uatrakcyjnia zajęcia mające na celu wspieranie zainteresowań matematycznych uczniów w edukacji wczesnoszkolnej poprzez rozwijanie zdolności logicznego i kreatywnego myślenia, rozwijanie myślenia komputacyjnego oraz umiejętność współpracy w zespole. Natomiast w klasach 4-8 klocki lego mogą posłużyć do rozwiązywania problemów matematycznych- również metodą eksperymentu. Stawiają na kreatywność oraz pomysłowość ucznia.