Szkoła kwitnącej myśli

Zajęcia w ramach Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej

Rok szkolny 2018/2019

 

Spotkania dedykowane uczniom klas trzecich gimnazjum w ramach bloków tematycznych:

  1. Wszyscy równi? Jak kolor skóry podzielił ludzi na kategorie “lepsi” i “gorsi”?

Film: Ukryte działania, Theodore Melfi, 2016.

  1. Nienawiść. Człowieczeństwo.

Wybór filmów spośród:

  • Azyl, Niki Karo, 2017,
  • Chłopiec w pasiastej piżamie, Mark Herman, 2008,
  • Fala, Dennis Ganzel, 2008,
  • Kompania braci, odc. 9 Why We Fight, David Frankel, 2001.

 

  1. Walka – o co?

Wybór filmów spośród:

  • Byliśmy żołnierzami, Randall Wallace, 2002,
  • Powstanie Warszawskie, 2014,
  • Miasto 44, Jan Komasa, 2014,
  • Szeregowiec Rayan, Steven Spielberg, 1998.
  1. Współczesne technologie – do czego nas zaprowadzą?

Wybór odcinków serialu “Black Mirror”.

  1. Oswajamy kulturę.

Wyjścia do wrocławskich ośrodków kultury – wybór zależny od repertuaru.

  • Teatr Polski,
  • Teatr Muzyczny Capitol,
  • Narodowe Forum Muzyki.

 

FORMA:

Zajęcia będą odbywać się raz lub dwa razy w miesiącu w terminie uzgadnianym wcześniej z uczniami.

Każdy z seansów będzie poprzedzony wykładem wprowadzającym lub pogadanką opartą na prowokacji. Po każdym z wydarzeń zadaniem uczniów będzie wyrażenie własnej opinii na temat obejrzanego filmu bądź sztuki teatralnej.

CELE:

  • Zapoznanie uczniów z zagadnieniami: prześladowań ze względu na kolor skóry, narodowość, wyznanie; Holocaustu, sukcesu, molestowania seksualnego, chorób psychicznych, wojny i śmierci, konsekwencji niewłaściwego wykorzystania współczesnych technologii.
  • Uwrażliwienie młodzieży na kulturę.
  • Ukazanie korzyści chodzenia do teatru, opery, kina.
  • Otwarcie młodzieży na opinie innych osób.
  • Doskonalenie umiejętności wyrażania własnych opinii w sposób elokwentny i rzeczowy.
  • Kształtowanie wśród uczniów poczucia własnej wartości i szacunku do innych.

 

Zajęcia zostaną zwieńczone szkolną debatą na temat: “Powstanie warszawskie – błąd czy konieczność?” dla uczniów klas ósmych i trzecich gimnazjum.  Przewidywany termin debaty: maj 2019 r.

                                                                                              Serdecznie zapraszam.

                                                                                              Joanna Felsztyńska