#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Drugi rok pracy z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości już prawie za nami.
Zajęcia z robotami Photon EDU cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród uczniów. Uczniowie z klasy 2 stawiają przed robotami kolejne zadania. Zawody wyzwoliły wiele pozytywnych emocji i nowych doświadczeń w programowaniu robotów Photon.
Zajęcia są bardzo atrakcyjne dla uczniów i rozwijają umiejętność pracy zespołowej, logicznego i algorytmicznego myślenia, a także zadaniowego podejścia do stawianych problemów.
Zainteresowanie goglami Class VR nie maleje. Zasoby portalu ClassVR pozwalają na wykorzystanie gogli do potrzeb i możliwości uczniów. Wizualizacje miejsc w trybie 360°, trójwymiarowe obiekty i złożone struktury na wyciągnięcie ręki- to wszystko przenosi lekcje w zupełnie inny wymiar. Również na lekcjach biologii uczniowie mogli poznać budowę człowieka, używając gogli VR.
Bartosz Małecki
Laboratoria Przyszłości
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Na zajęciach przyrodniczych korzystamy z zestawu edukacyjnego Woda z serii Modułowych Pracowni Przyrodniczych zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Modułowe Pracownie Przyrodnicze rekomendowane przez Centrum Nauki Kopernik to edukacyjne narzędzie, umożliwiające prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metody badawczej. Wszystkie doświadczenia zostały przetestowane w laboratoriach Centrum Nauki Kopernik. Koncepcja kładzie nacisk na samodzielne poznawanie świata przez uczniów- poprzez obserwację i eksperymentowanie. Nauczycielom dostarcza gotowe narzędzia umożliwiające prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metody badawczej.
Zaproponowana tu metoda badawcza, inspirowana sposobem pracy naukowców (badaczy), ma charakter aktywizujący i angażujący. Dla uczniów, tak jak dla naukowców, świat pełen jest nieznanych zjawisk, procesów. Powinni poznawać go nie tylko z podręcznika czy wykładu, lecz również poprzez zadawanie pytań, stawianie i testowanie hipotez, wyciąganie wniosków. Proces uczenia się będzie wówczas procesem zdobywania wiedzy, a także rozwijania kompetencji twórczego, a zarazem krytycznego poszukiwania odpowiedzi- umiejętności niezbędnych w XXI wieku.
Uczniowie, wykonując doświadczenia, rozwijają się na wielu płaszczyznach: doskonalą swoje umiejętności manualne, uczą się planowania eksperymentów, rozwiązywania nieoczekiwanych problemów, formułowania pytań, krytycznego myślenia, odpowiedzialności za swoje działania, pracy zespołowej, wnioskowania i obserwacji.