GODZINY PRACY
ZESPOŁU PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEGO
W ROKU SZKOLNYM 2023/2024
GODZINY-PRACY-PEDAGOGA-I-PSYCHOLOGAPOMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
- Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych:
-
-
- rozpoznawanie warunków życia i nauki uczniów sprawiających trudności w realizacji procesu dydaktyczno – wychowawczego,
- rozmowy z rodzicami i opiekunami prawnymi uczniów, udzielanie porad,
- rozmowy z uczniami, udzielanie pomocy ,działania interwencyjne,
- dbanie o realizację obowiązku szkolnego – analiza frekwencji (w tym przyczyn zwiększonej absencji uczniów).
-
- Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli:
-
-
- wspieranie działań opiekuńczo- wychowawczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły,
- udzielanie pomocy wychowawcom i nauczycielom w ich pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze
- prowadzenie grupy socjoterapeutycznej dla uczniów,
- rozmowy interwencyjne z uczniami,
- organizowanie indywidualnych spotkań z rodzicami,
- organizowanie spotkań interwencyjnych,
- określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno- pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb,
- organizowanie specjalistycznej opieki w szczególnych przypadkach (umożliwienie kontaktów z PZP,PPP – kierowanie wniosków o przebadanie i objęcie terapią na terenie placówek pozaszkolnych ,kierowanie do ognisk i świetlic terapeutycznych
- rozmowy i konsultacje z wychowawcami
- organizowanie obserwacji dzieci w warunkach szkolnych (logopedycznych, pedagogicznych i psychologicznych)
- przekazywanie opinii z uwagami i wskazówkami do pracy dot. badanych uczniów zainteresowanym nauczycielom
-
- Podejmowanie działań profilaktyczno-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły:
-
-
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji wychowawczej uczniów,
- przeciwdziałanie skrajnym formom niedostosowania społecznego,
- organizowanie pogadanek o charakterze profilaktycznym,
- organizowanie udziału uczniów szkoły w programach psychoedukacyjnych i spektaklach związanych tematycznie z profilaktyką zachowań agresywnych i profilaktyką uzależnień.
- współpraca z Policją (sekcja prewencji i nieletnich),
- współpraca ze Strażą Miejską,
- dokonywanie okresowej diagnozy zagrożeń (agresja, uzależnienia, przemoc, demoralizacja).
-
- Działania na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
-
-
- zbieranie i weryfikowanie wniosków o przyznanie stypendium socjalnego lub zasiłku socjalnego do Wydziału Edukacji,
- rozmowy indywidualne z przedstawicielami MOPS-u o w celu rozpoznania sytuacji materialnej rodziny skutkujące objęciem opieką socjalną,
- organizowanie dożywiania na terenie szkoły uczniom zaniedbanym, opuszczonym, z rodzin patologicznych, wielodzietnych i o trudnej sytuacji materialnej,
- koordynowanie działań związanych z pomocą materialną (sponsorzy, Rada Osiedla itp.).
-
- Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu.